Díjak: Pécs-Baranya megye Művészeti díja (1965), Pécs város művészeti díja (1977), Munkácsy-díj (1998). Művei közgyűjteményben megtalálhatók a többi közt Pécsett, a Janus Pannonius Múzeumban, valamint a Pécsi Képtárban, a Kecskeméti Képtárban és Győrött, a Xantus János Múzeumban. Önnek is van Lantos Ferenc képe? Kérjen ingyenes értékbecslést, akár teljes hagyatékra is! Hasonló alkotását megvásároljuk készpénzért, átvesszük aukcióra vagy online értékesítjük.
Lantos Ferenc (Pécs) festőművész kiállítása, Pécsi Galéria, PécsCsoportosSzerkesztés 1952 Janus Pannonius Múzeum, Pécs 1955 6.
Variációs rendszereinek alapsémája egy négyzetháló, melyben körívek és egyenesek átmetszései hoznak létre ismétlődő, színekkel kitöltött felületfelosztásokat. Ilyen struktúrák elforgatásai és egymásra vetítései 1980 körül "interferenciákat" hoztak létre. Ugyanakkor nem szűnik meg az organikus formákban felismert matematikai törvényszerűségekre hivatkozni (pl. Fibonacci-sor, ill. aranymetszés). Fő médiuma az olaj- és akrilfestmény, de murális feladatokhoz alkalmazza az ipari zománcot is; szitanyomatokat készít és állandóan rajzol. Az 1970-es évektől kezdve foglalkozik a sűrű, többnyire vízszintes párhuzamos vonalak optikai hatásával. E kísérletekből keletkeznek a Vibrációk (1982), míg a párhuzamosok sávokká és egymásra épülő faktúrarétegekké bővülése bevallottan zenei struktúrákhoz vezet (Vonalnagyítások, 1979-1985; Szólamok, 1992; Hangzások, 1996). Majd a függőleges-vízszintes, derékszögű négyzetháló szerepe egyre jobban háttérbe szorul, különböző szögeket bezáró ferdék metszik át a felületet, a szabályos motívumok felaprózódnak, a geometria szubjektív, pasztózus, expresszív faktúrával keveredik.
[4] Bár a hatvanas évekre eljutott a nonfiguratív ábrázolásmódig, sajátos absztrakt, a racionális és organikus szemlélet különleges egyensúlyát mutató természetelvűsége hitvallásának sarokköve maradt pályájának minden szakaszában[5]. Mesterét, a Pécsett élő, "tiltott" kategóriába sorolt Martyn Ferencet 16 éves korában ismerte meg. Martyn, Barcsay Jenő és Domanovszky Endre képei mellett egyes külföldi, geometrikus művészettel kapcsolatban álló festők munkái is nagy hatással volt Lantosra. (1963-as, Szigliget című képe például a Barcsay-féle konstruktivista tájképfestés örököse…) Több, 60-as évek közepe táján készült dekoratív, szürrealisztikus alkotása Paul Klee hatásáról árulkodik (Kompozíció körökkel, 1964; Éjszakai város, 1964; Balett, 1965), de később helyenként a pop art ismertetőjegyei is megtalálhatóak nála, miközben képes volt a konstruktivizmus és szürrealizmus ötvözésére. A hatvanas években Lantos a pécsi képzőművészeti élet egyik közismert alakja lett. A Budapesti Műszaki Egyetem Bercsényi Kollégiumában helyet kapó 1967-es kiállításának kurátora Gyarmati Tihamér volt.
századi magyar művészetben, Stockholm • Göteborg • Malmö 1982 • I. Országos Rajzbiennálé, Salgótarján 1983 • Táj/Landscape, Pécsi Galéria, Pécs 1984 • Rajz/Drawing '84, Pécsi Galéria, Pécs • Öt pécsi képzőművész, Dürer Terem, Budapest 1985 • A természet/The Nature, Pécsi Galéria, Pécs 1988 • I. Nemzetközi Minta Triennálé, Műcsarnok, Budapest 1989 • Szimmetria és aszimmetria, Magyar Nemzeti Galéria, Budapest 1992 • Na-Ne Csoport, Na-Ne Galéria, Budapest 1997 • Konstruktív geometrikus törekvések Kassáktól napjainkig, Baumax-R-X. • Olaj/ Vászon, Műcsarnok, Budapest 1998 • Mesterek és tanítványok, G. Pryzmat, Krakkó • Öt pécsi képzőművész, New York • Válogatás Vass László magángyűjteményéből, Vaszary Képtár, Kaposvár 1999 • Hommage à Martyn, Pécsi Galéria, Pécs 2007 • IX. Állami Művészeti Díjazottak kiállítása, Olof Palme Ház, Budapest. Művek közgyűjteményekben Janus Pannonius Múzeum, Pécs Jósa András Múzeum, Nyíregyháza Kecskeméti Képtár, Kecskemét Konsthall, Södertalje (SVE) Miskolci Galéria, Miskolc M., Fredrikstad (NOR) M., Senta (YU) M. Narodowe, Poznań Paksi Képtár, Paks Taidem., Lahti (FIN) Xantus János Múzeum, Győr.