Etele megmenti Budát Halászat a Balatonon a 15. században Falképek a Zeneakadémia előcsarnokában A művészet forrása (1907) Arcképek A marosvásárhelyi Kultúrpalota falképei Zách Klára története I. és zaikképekSzerkesztés (kivitelezte Róth Miksa) Kerepesi temető, árkádok kupolája Velencei Magyar állandó kiállítási csarnok: Isten kardja, Aquileia ostroma; Imre herceg; Balassi Bálint stb. (1912) Az 1586-os tordai országgyűlés, 1896 Tamás betegenGödöllői Városi Múzeum Zách Klára története II olajfestmény, Magyar Nemzeti Galéria ÍrásaiSzerkesztés Lotz Károly emléke (Bp., 1905) Ruskinről s az angol praerafaelitákról (Bp., 1904) Online Naplók (Bp., 2005)EmlékezeteSzerkesztés Gödöllőn utca viseli nevét, ahol emléktáblája és a városi temetőben sírja is megtalálható. A Városi Múzeum előtt áll mellszobra. Emléktáblája Gödöllőn, Körösfői Kriesch Aladár utca 28. Sírja a gödöllői városi temetőben IrodalomSzerkesztés A gödöllői művésztelep: 1901-1920. (Gödöllő, 2003)JegyzetekSzerkesztés↑ Körösfői-Kriesch Aladár művésztelep Gödöllőn ForrásokSzerkesztés Kovalovszky Márta: A modern magyar festészet remekei: 1896-2003.
Kézikönyvtár Magyar életrajzi lexikon K Körösfői Kriesch Aladár Teljes szövegű keresés Körösfői Kriesch Aladár (Buda, 1863. okt. 29. – Bp., 1920. jún. 16. ): festő és iparművész. A Mintarajzisk. -ban Székely Bertalan és Lotz Károly, Münchenben Liezen-Mayer tanítványa volt. Eleinte történeti kompozíciókat alkotott (Tordai országgyűlés, II. Rákóczi György halála, Eger ostroma). 1901 után Nagy Sándorral együtt megalapította a gödöllői művésztelepet, ahol az angol preraffaeliták hatására a középkori kézművesség technikai eljárásait kísérelték meg felújítani. Tevékenységük a m. szecesszió legfontosabb összetevője. ~ készítette az Országház ebédlőtermének freskóit (Bölényvadászat, Halászat a Balatonon a 15. sz. -ban) és a Zeneak. falképeit (A művészet forrása, 1907). Tehetsége e területen bontakozott ki a maga teljességében. Iparművészettel, később szobrászattal is foglalkozott. Üvegablakokat, gobelinkartonokat, mozaikokat tervezett. Arcképeit a lélekábrázolás finomsága jellemzi (pl. leánya arcképe).
Tervezett könyvborítókat, készített illusztrációkat és számos akvarellt. Művészeti és életfelfogása érthetővé válik az alábbi gondolatait olvasva: "Egy nagy – legnagyobb – kincset ismerünk, ezt ápoljuk, keressük: az élethez való örömöt. Ennek tüzét szítjuk minden erőnkkel önmagunkban és egymásban. Egyedüli segítőnk ebben a magunkhoz és másokhoz való szeretet. Magunkat szeretjük akkor, ha tisztán élünk, ha hallgatunk a bennünk élő menynyei szózatra. Másokat akkor szeretünk, ha a nagy, közös életfa kis hajtásainak, leveleinek, virágainak tekintjük magunkat, kik nagy, közös életgyökérből táplálkozunk. Kicsinykis életünk, a nagy örök élet melengető ölében. Ami azután, eme ujjongó életi öröm nyomán – mindennapi munkálkodásunk eredményeképpen – kezeink alól kikerül, – ez a mi művészetünk. Egyéb művészeti programot nem ismerünk. " (Magyar Iparművészet 1909) Körösfői-Kriesch Aladár 1920. június 16-án fiatal kora óta hordozott betegségében elhunyt. Gödöllő és Vidéke így emlékezik meg erről a nagyszerű emberről: "S aminő volt a művészete, olyan volt ő itthon Gödöllőn, hova mintegy tíz éve jött lakni, megalakítva itt művészi szövőiskoláját, olyan volt a magánélete is: egyszerű, jóindulatú, nemes, tiszteletet gerjesztő.
Szerkesztő: Őriné Nagy Cecília Megjelenés éve: 2016 Méret: 210 x 297 mm Terjedelem: 304 oldal A könyv két kötetből áll, első részét Körösfői-Kriesch Aladár születésének 150. évfordulójára rendezett konferencia tanulmánykötete, a második részét a művész oeuvre katalógusa foglalja el. Körösfői-Kriesch Aladár életművét bemutató katalógus kronologikus rendben összeállítva – a vázlatokkal együtt – több mint kilencszáz tételt tartalmaz. A leírásokat – amennyiben fellehető volt – kisméretű műtárgyfelvételek is kiegészítik. A kötet a művész fotódokumentációval ellátott életrajzi kronológiáját, teljes kiállításjegyzékét, és válogatott bibliográfiáját is tartalmazza. A kötet tartalomjegyzéke: Bevezető: Kerényiné Bakonyi Eszter: Köszöntő Őriné Nagy Cecília: Körösfői-Kriesch Aladár monográfiája oeuvre katalógussal, 2016. I. KÖRÖSFŐI-KRIESCH ALADÁR MONOGRÁFIÁJA Családi visszaemlékezések: – Körösfői László Aladár: Családi emlékek Nagyapámról – Kriesch György: Emlékezés Körösfői-Kriesch Aladárra – Körösfői András: Hogyan őrizzük Nagyapám emlékét Tanulmányok: Murádin Jenő: Körösfői-Kriesch Aladár: "Engem Kolozsvárhoz annyi személyes, drága szál fűz…" H. Szilasi Ágota: Két festmény egy témára – Eger hősies védelme Dobó István által.
Körösfői-Kriesch Aladár millenniumi festménye Szegedy-Maszák Zsuzsanna: Körösfői-Kriesch Aladár portréfestészete Gulyás Dorottya: Szobrászati alkotások és emlékművek Körösfői-Kriesch Aladár művészetében Földi Eszter: Körösfői-Kriesch Aladár freskókartonjai a Magyar Nemzeti Galéria Grafikai gyűjteményében Bóna István: A technikátlan technika. Körösfői-Kriesch festészeti kísérletei restaurátor szemmel Somogyi Zsolt: Körösfői-Kriesch Aladár és a Magyar Iparművészet Farkas Zsuzsa: Halálábrázolás Körösfői-Kriesch Aladár művészetében Gellér Katalin: Misztikus tanok hatása Körösfői-Kriesch Aladár művészetében Keserü Katalin: Körösfői-Kriesch és az ornamentika Benkő Zsuzsanna: Körösfői-Kriesch Aladár tanítványai Summaries (Angol összegoglaló) Farkas Zsuzsa – Őriné Nagy Cecília: Dokumentumok Pallag Márta: Körösfői-Kriesch Aladár életrajzi kronológiája Körösfői-Kriesch Aladár művei kiállításokon Válogatott bibliográfia és rövidítésjegyzék. Összeállította: Farkas Zsuzsa II. KÖRÖSFŐI-KRIESCH ALADÁR OEUVRE KATALÓGUSA Összeállította: Farkas Zsuzsa és Őriné Nagy Cecília A könyv megjelenését támogatta Gödöllő Város Önkormányzata, a Nemzeti Kulturális Alap és a Magyar Művészeti Akadémia.