Ezt hirdették Jézus apostolai – a megmaradt tíz. A keresztény papi breviárium szerint: Máté: … nemsokára Etiópiába – a kusok földjére – utazik… a királyt és annak feleségét az egész országgal együtt Krisztus hitére téríti… Kánáni Simon és Taddeus Judás: …ez Taddeus Mezopotámiát, az Simon Egyiptomot az evangélium prédikálásával bejárta. Azután Perzsiában találkozva, miután Jézus Krisztusnak számtalan hívőt szereztek és hitet azokon a mérhetetlen kiterjedésű vidékeken és azoknak a vad népeknek hirdették… (Meg kell jegyezni, Perzsia ebben az időben nem létezett, hanem a későbbiekben Perzsiának nevezett "mérhetetlen kiterjedésű területet" az apostolok idejében Pártos birodalomnak hívták. ) András (Péter testvére): …Jézus szenvedése és feltámadása után András, midőn Európa Szkítiájába jött, mely provincia neki Krisztus hitének a vetésére osztályrészül jutott… Tamás: …a galileai Tamás apostol, a Szentlélek eljövetele után különböző országokba indult, hogy Krisztus Evangéliumát hirdesse. A párthusoknak, médeknek, perzsáknak, hírkánoknak és baktriaiaknak átadta a Krisztus-hit és az Életnek a Törvényeit.
ünnepe alkalmából -31-én ól a Református templomban közös ünnep a reformáció napján ref. testvéreinkkel -30-án a Kaptárban "Szólj be a papnak" "Mindent szabad neked? " -29-én ól Pál apostol monodráma a templomban - előadó Váncsa Gábor színművész -23-án Luther filmklub ól -21-én a Bartók-ban ünnepség, ahol átadják a városi kitüntetéseket (ev. gyülekeztünk is érdekelt benne) -2021. Október 17-én Kisapostagon Teremtés Heti ünnepünk lesz szeretetvendégséggel és ea-al a kosárközösségekről 31-én a reformáció ünnepén Kisapostagon, Dunaújvárosban van istentisztelet Ceglédi Pállal -A konfirmáció is 31-én lesz Újvárosban, a vizsga, az ünnepség, majd aznap du. ól indul egy új ifiklubunk, Luther-Pub néven. Várjuk az ifit -31-én a városi temetőben 15. 3o-kor ökumenikus áhítat, 1-én vasárnap templomunk urnatemetőjében lesz áhítat -Hittan táborunk idén a Mátrában lesz aug. 3-tól 7-ig Mátraszentistvánban a dr. Kekekn András menedékházban -Napközis táborunk Kisapostagon lesz július 20-24-ig -Nagy Tamás, templomunk építészének búcsúztatója június 19-én lesz a Deák téri Evangélikus Templomban -Július 3-án nyílt Kelemen Marián Éva "Találd idő" állítása Március 13-án ól Dinnyés József Koncertje és Ady Géza fotókiállítása lesz Március 6-án du.
(6:20). Tehát Jézus a melkizedeki nemzetségből származik, éppen úgy, mint Édesanyja is. Kutassunk együtt Melkizedek után. Pál idézett levele "Salem" királyának nevezi, ugyanúgy, mint később Hieronimus is, de ő "Salemet" azonosítja "Szkítopolisszal". Itt már a szkíta nemzetségnél vagyunk, tehát a paradicsomi szépségű és fekvésű Szkítopolisz vidékén élt és működött egykor Melkizedek a felséges Isten papja, aki – ugyanúgy mint Jézus – kenyeret és bort adott híveinek a saját isteni rendje szerint. – A görög mitológia úgy mondja, hogy "Bar-Kus"-t itt Szkítopoliszban nevelték fel a nimfák, és itt telepítette a híres szőlőültetvényeket. Hozzánk még közelebb hozza ez a mitológiai eset Szkítopoliszt, mert "Bar-Kus = Nimrud" görög neve. Így tehát Szkítopolisz "Nimrud" ősapánk városa volt. Kutassuk csak ki azt is, hogy mi volt Szkítopolisz régi neve? – A Kassita (Kusita) időből származó "Amarna-szövegekben" így taláható meg "Bit-Sa-An" és Betlehem neve is, mellette így: "Bit-Lah-Mi".
Volt egy nagyon régi jövendölés, mely szerint Magyarországnak két Atilla királya van: az egyik I. Atilla, ő indítja a Magyar Királyság történetét, és majdan lesz valamikor egy II. Atilla, aki zárja a Magyar Királyságnak ezt a nagyformátumú, hatalmas ívű, fényes történelmét. (Szántai Lajos) 1443. február 24-én, Mátyás napján megszületik a majdani Mátyás király. Ha ettől a dátumból nem matematikai pontossággal 1000 évet visszaugrunk az időben, megközelítőleg Atilla király halálának évét kapjuk. Tehát volt Európában egy Ezeréves Királyság. A Jelenések Könyve is egy ezeréves királyságról beszél Jézus uralma alatt véli Szántai. Thúróczy János Chronica Hungarorum-ában többször is második Atillának nevezi Mátyást. Mátyás király koronázásáról fontos tudnunk, hogy az 1464-es év koratavaszán igen nagy esőzések voltak, és a megáradt folyók miatt akadályoztatva nem minden nemes ember ért oda a koronázás helyére időben, Virágvasárnapra, amikor az eredeti tervek szerint le kellett volna zajlania a szertartásnak.
És metéljétek körül a ti férfitestetek bőrének elejét és ez lesz az én közöttem és ti közöttetek való szövetség jele. " Ezt a szövetséget azonban Jézus nem ismerte el, hiszen a zsidók által hitt "bosszúálló Istent" egyszerűen csak "ördög atyának" nevezi (Jn. 8:44). A körülmetélésre vonatkozólag pedig nem azt mondja a zsidóknak, hogy az Istentől való, hanem egyszerűen így: "…Mózes adta nektek a körülmetélést…" (Jn. 7:22). Jézus e szavaival tehát a körülmetélést egyáltalán nem tartja "szövetségnek" és a szerető mennyei Atyát nem azonosítja a zsidó Jahwéval. Ha Jézus nem ismeri el az "ószövetségnek" nevezett körülmetélési paktumot, akkor miért ad "Új Szövetséget"? – Mivel az Ő szavai és tettei tökéletesek, azt kell felelnünk, hogy "Jézusnak tudomása volt Ábrahám előtti népének azon hiedelméről, mely szerint En-Lil, a Világ Világossága, Jézus Öröktől fogva lett Istensége a Földre szállt Em-bar-ral (emberpárral) valóban "szövetséget kötött. " S ez a szövetség azoknak a "régi írásoknak" egyike, amelyre hivatkozik.
Mellette állt az Adiebene családhoz tartozó Yusef Pandar nevű fiatalember rokona, aki szintén nagyon gazdag volt, de anyja nem származott királyi vérből" Ez a gyönyörű "istennő" kozmikus sisakot visel és pontosan olyan testhezálló ruha van rajta, mint amit ma viselnek az asztronauták. hátsó nézetben látjuk, hogy sisakja a vállán nyugszik, tarkóján egy doboz van, melyhez egy kábel kapcsolódik. kezében egy 5 cm falvastagságú korsót tart. homlokán két, szarv alakú végződése van a sisakjában. ennek a neve "sugára". az írástudók úgy mondják, "Ez köti össze az Istennőt az égiekkel". átlátszó ruhájának sumér neve "Pala" – (azaz palást – Aranyi). A szobor anyaga mészkő. a kifaragási technika ismeretlen, hiszen a véső tördeli és repeszti a mészkövet. A szobor becsült kora 2. 500-3. 000 év. Érdekes itt összevetni a talmudi szöveggel ezt az adatot, ugyanis ott a "Pandarhoz" hasonló nevet olvashatunk Jézussal és Máriával kapcsolatban. Íme a szöveg a "Sanhedrin 67. 1. lapról: "Így cselekedtek Satheda fiával, s fölfeszítették húsvét előestéjén. "
Ők így tanították: "Szeresd Jézus Urunkat – a Betlehemi Herceget – a megfeszítettet, a feltámadottat és ne áldozd fel megint, mint a zsidó Sauliak, hiszen így üzen neked: "Ha valamit kértek az én nevemben. én megcselekszem azt. 14:l4) Kérd az Ő segedelmét és biztosan megkapod általa Urunk Istenünknek a kegyelmét! – Ismernünk kell a "péteri kereszténység" tanítását, mert ennek, a Saul-páll ideológiával való szembenállását nagy óvatossággal, az evangéliumi írások is említik és ezekből tudjuk meg, hogy: A szíriai Antiochiában volt Péter apostol székhelye. (Antiochia Kr. 64. év óta Róma által elfoglalt terület fővárosa és itt volt a római főparancsnokság székhelye. Lakói nem-zsidók és a Melkizedek vallás követői voltak. ) Jézus Urunk tanait tehát igen nagy örömmel fogadták és itt nagy megértésre talált a jézusi Igazság a görögül beszélő nem-zsidók között és nagy örömmel fogadták Jézus követeként Péter apostolt. Mint mondám, ezeket nevezték legelőször "christianos"-nak. ( 11:26). Saul-Pál itt is téríteni akart, de ezek a nem-zsidó Christianos (keresztények) nem fogadták el az ő zsidó-gyökerű beszédét, hanem elűzték.